Collecting Moments

Live life with no excuses, travel with no regret ! ! !

اقدام جهادی تنها راه توسعه کشور است/فرمانده سپاه یزد: آماده ساخت ۸۰۰ خانه برای محرومان هستیم

اقدام جهادی تنها راه توسعه کشور است/فرمانده سپاه یزد: آماده ساخت ۸۰۰ خانه برای محرومان هستیم

امام جمعه یزد با اشاره به ضرورت ترویج بیش از پیش فرهنگ جهادی، گفت: انقلاب ایران نتیجه تفکر جهادی امام خمینی ره است و فقط با این روحیه حفظ و توسعه می یابد،

اقدام جهادی تنها راه توسعه کشور است/فرمانده سپاه یزد: آماده ساخت ۸۰۰ خانه برای محرومان هستیم

به گزارش آموزش php در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی دقایقی پیش در جریان دیدار جمعی از جهادگران بسیجی استان با وی که به مناسبت فرا رسیدن روز بسیج سازندگی انجام شده است، اظهار کرد: فعالیت و روحیه جهادی مهمترین عامل و کلید توسعه کشور است.

وی با اشاره به اهمیت ترویج تفکر جهادی، افزود: توجه به مقوله حق‌الناس از جمله ویژگی‌های فعالیت‌های جهادی است که باید در بین اقشار مختلف جامعه ترویج و نهادیه شود.

امام جمعه یزد در ادامه تفکر جهادی را مظهر ارزش‌های ناب اسلامی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران نتیجه تفکر جهادی امام خمینی ره است و فقط با این روحیه حفظ و توسعه می یابد.

آیت الله ناصری یزدی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را از جمله مظاهر تفکر جهادی در نظام اسلامی ایران عنوان و تصریح کرد: مرام حاج قاسم جهادی بود و این مهم باید به عنوان الگویی موفق و عالی به جوانان معرفی شود.

سردار حسین زارع کمالی، فرمانده ارشد سپاه الغدیر نیز در این مراسم اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف گام دوم انقلاب، سپاه الغدیر استان در قالب قرارگاه پیشرفت و آبادانی و با همکاری بسیج سازندگی در جهت محرومیت‌زدایی در جامعه تلاش می‌کند.

وی این فعالیت‌ها و اقدامات را در دو دسته عمرانی و غیرعمرانی دسته بندی کرد و گفت: در بخش عمرانی ۸۶۰ طرح با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد و ۸۶۴ میلیون تومان پارسال در سطح استان انجام یا در حال دست اقدام است که از مهمترین آنها اجرای ۷۷ طرح آبرسانی به روستا و مناطق محروم استان است.

سردار زارع کمالی این طرح‌ها را مجزا از طرح‌های قرارگاه جهاد آبرسانی امام حسن مجتبی(ع) که با پیشرفت ۵۵ درصد در پنج شهرستان یزد در حال اجراست، ذکر کرد.

وی برخی از دیگر طرحهای عمرانی بسیج سازندگی را مربوط به حوزه تعلیم و تربیت و آموزش خواند و خاطرنشان کرد: این طرح‎ها در سال گذشته با اعتبار ۶۴۴ میلیون تومان در قالب طرحهایی مانند باسازی دو باب کتابخانه و بهسازی ۳۳ مدرسه انجام شده و در سال جاری نیز دنبال خواهد شد.

فرمانده سپاه الغدیر استان به اجرای ۹۷ طرح به ارزش ۴۷۱ میلیون تومان در عرصه بهداشت و درمان اشاره و عنوان کرد: ساخت، تعمیر و بازسازی اماکنی مانند غسالخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و حمام در مناطق محروم و عشایری از جمله این طرح‌هاست.

وی از اقدامات صورت گرفته در حوزه امنیت غذایی و بخش کشاورزی نیز به اجرای ۱۹۰ طرح با اعتبار ۹ میلیارد تومان در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: این طرح‌ها به ویژه در ایجاد زیرساختهای آب مانند لایروبی انهار اهتمام شده است.

زارع کمالی از اقدامات صورت گرفته در زمینه دینی و مذهبی نیز به اجرای ۱۴۳ طرح با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان در سال گذشته عمدتاً در رابطه با مساجد و مجتمع‌های فرهنگی اشاره کرد و گفت: در رابطه با حوزه اشتغال و کارآفرینی نیز ۹۸ طرح با اعتبار سه میلیارد تومان به ویژه با ایجاد کارگاه‌های اشتغال و کارآفرینی در استان که سال گذشته ۱۲ مورد از آنها با اشتغال‌ ۱۰۰ نفر همراه بود، ایجاد و تجهیز شد. فرمانده سپاه الغدیر استان با اشاره به انجام بالغ بر ۴۴ هزار و ۵۰۰ نفر روز اردوهای جهادی از جمله در ساخت مسکن برای محرومان، گفت: ساخت مسکن محرومان از دغدغه‌های سپاه الغدیر استان است و در همین راستا آمادگی دارد ۸۰۰ واحد مسکونی به ویژه افراد تحت حمایت کمیته امداد را در صورت تامین زیرساختها را احداث کند. پایان پیام/الف

دیدگاهتان را بنویسید

Next Post

فیلم| گل صیادمنش نامزد بهترین گل ماه هال سیتی

ی مه 7 , 2023
فیلم| گل صیادمنش نامزد بهترین گل ماه هال سیتی