Collecting Moments

Live life with no excuses, travel with no regret ! ! !

امام جمعه اقلید: دولت راهکاری اساسی برای حل مشکلات کارگران بیابد

امام جمعه اقلید: دولت راهکاری اساسی برای حل مشکلات کارگران بیابد

امام جمعه اقلید با اشاره به دغدغه و مشکل اصلی تشکل‌های کارگری عنوان کرد: رفاه و معیشت، امنیت شغلی و مسکن و رفاه اجتماعی مهمترین چالش های حوزه کارگری است که دولت باید فکری اساسی برای حل آن بکند.

امام جمعه اقلید: دولت راهکاری اساسی برای حل مشکلات کارگران بیابد

به گزارش آموزش php از اقلید؛ حجت الاسلام مجید گشول دره‌سیبی در خطبه های امروز هشتم اردیبهشت نماز عبادی سیاسی این شهرستان ضمن گرامیداشت هفته کار و گارگر بر لزوم ارزش نهادن به حقوق کارگران تاکید کرد و گفت: مقتضای تقوای الهی، ارزش دادن به کار و کارگر و مطالبه حقوق کارگران زحمت‌کش است.

وی با بیان اینکه کارگران؛ رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند عنوان کرد: برای داشتن اقتصاد پیشرفته و مستقل و همچنین رونق اقتصادی باید به قشر کارگر اهمیت فراوان داد.

حجت الاسلام گشول بیان داشت: مسئولان باید با توجه به مسائل مربوط به کارگران، برای رفع مشکلات محیط‌های کارگری و جامعه‌ کارگری تلاش کنند.

وی اظهار داشت: کارگران ستون فقرات اقتصاد کشور هستند که نقش مؤثری در پیروزی و بقای نظام جمهوری اسلامی ایران داشته و دارند.

خطیب جمعه اقلید ابراز کرد: کارگران امروز محور تحقق اقتصاد مقاومتی برای ساختن کشوری مستقل و قدرتمند و همچنین زمینه ساز ایجاد امنیت اقتصادی هستند که از این رو نباید تجلیل از کارگران را به هفته کارگر محدود کرد.

 حجت الاسلام گشول گفت: تأمین و ارتقای معیشت کارگران و مهارت‌افزایی آنها، باید با برنامه مستمر باشد که به تصریح رهبر عالیقدر و حکیم، عدالت اجتماعی از شعارهای اصلی آن است.

 وی به دغدغه و مشکل اصلی تشکل‌های کارگری نیز گریزی زد و عنوان کرد: رفاه و معیشت، امنیت شغلی و مسکن و رفاه اجتماعی مهمترین چالش‌های حوزه کارگری است که دولت باید فکری اساسی برای حل آن بکند. 

 امام جمعه اقلید مساله تورم و عدم تناسب حقوق کارگران با نرخ تورم برای جامعه کارگری را بسیار آزار دهنده دانست و ادامه داد: عدم وجود امنیت شغلی پایدار برای کارگران ،اخذ تسویه حساب برخی واحد‌های تولیدی در ابتدای سال با کارگران و تهدید برخی از کارفرمایان مبنی بر برگشت مبلغی از حقوق واریزی به صورت وجه نقد از کارگران به دغدغه اصلی این قشر زحمتکش تبدیل شده است.

حجت الاسلام گشول تاکید کرد: مدیران واحد‌های تولیدی شهرستان شرایطی را فراهم کنند تا کارگران با استعداد،خلاق و مبتکر شناسائی و زمینه رشد آنها فراهم شود.

پایان پیام/ ف

دیدگاهتان را بنویسید

Next Post

وعده حمایت وزارت جهاد از کشاورزان: گندم را با نرخی بالاتر از واردات خریداری خواهیم کرد

ج آوریل 28 , 2023
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای حمایت از تولید داخلی و اشتغالزایی در کشور، گندم با قیمت بالاتر از واردات، خریداری می‌شود تا تولید داخلی ادامه‌دار باشد.