Collecting Moments

Live life with no excuses, travel with no regret ! ! !

تحقیق جدید: سوزاندن چربی بدن به زمان ورزش بستگی دارد

تحقیق جدید: سوزاندن چربی بدن به زمان ورزش بستگی دارد

یافته های دانشمندان نشان داده که زمان ورزش کردن در روز احتمالا میزان چربی سوزانده شده را تعیین خواهد کرد.

تحقیق جدید: سوزاندن چربی بدن به زمان ورزش بستگی دارد

به گزارش گروه علم و پیشرفت آموزش php به نقل از ساینس دیلی، به نظر می رسد فعالیت بدنی در زمان مناسب روز بتواند متابولیسم چربی را (حداقل در موش ها) افزایش دهد. 

فعالیت بدنی در زمان‌های مختلف روز می‌تواند به طرق مختلف بر بدن تأثیر بگذارد زیرا فرآیندهای بیولوژیکی به ریتم شبانه‌روزی سلول‌ها بستگی دارد. محققان در مؤسسه کارولینسکا و دانشگاه کپنهاگ برای تعیین اینکه چگونه زمانی از روز که ورزش در آن انجام می شود بر چربی سوزی تأثیر می گذارد؛ بافت چربی موش ها را پس از ورزش با شدت بالا که در دو نقطه از چرخه روزانه انجام شد، مورد مطالعه قرار دادند. این دو چرخه مرحله فعال اولیه و مرحله استراحت اولیه (به ترتیب مربوط به جلسه اواخر صبح و اواخر عصر، در انسان) بودند. 

محققان اعلام کردند که نتایج این یافته به ما نشان می‌دهد که ورزش در اواخر صبح می‌تواند از نظر افزایش متابولیسم و سوزاندن چربی مؤثرتر از ورزش اواخر عصر باشد و این می‌تواند برای افرادی که اضافه وزن دارند، مفید باشد.

 

 

موش‌ها و انسان‌ها بسیاری از عملکردهای فیزیولوژیکی اساسی را به اشتراک می‌گذارند و موش‌ها یک مدل کاملاً ثابت برای فیزیولوژی و متابولیسم انسان هستند. با این حال، تفاوت های مهمی نیز وجود دارد، مانند بیدار بودن موش ها در شب.

به نظر می رسد زمان بندی مناسب برای تعادل انرژی بدن و بهبود فواید ورزش برای سلامتی مهم است؛ اما مطالعات بیشتری برای نتیجه گیری قابل اعتماد در مورد ارتباط یافته های دانشمندان با انسان ها مورد نیاز است.

دلیل واقعی کاهش و افزایش کالری سوزی به دلیل ساعت داخلی بدن است که لزوماً با ساعت خارجی هماهنگ نیست. به گفته کارشناسان، مهم است که ساعت درونی خود را هر روز با دنیای بیرون هماهنگ کنیم. این کار را می توان از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید و خوردن در زمان مناسب در طول روز و ناشتا بودن در طول شب انجام داد.

خوردن صبحانه نیز برای هماهنگ نگه داشتن سیستم بدن ضروری است. پس از ناشتا بودن در تمام شب، بدن ما از صبحانه انرژی دریافت می کند تا در طول روز به کار خود ادامه دهد. ما بیشتر کالری‌ها را در اواخر بعدازظهر و اوایل شب می‌سوزانیم، اما این بدان معنا نیست که برای تسریع روند کالری سوزی باید در این زمان شروع به ورزش کنید. یافته ها نشان داد که برای کم کردن وزن بهتر است در صبح ورزش انجام دهید.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Next Post

رهبر انقلاب بر پیکر همسر شهید آیت‌الله مطهری اقامه نماز کردند

ج فوریه 24 , 2023
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (جمعه) بر پیکر همسر شهید آیت‌الله مرتضی مطهری همراه و یار استاد مطهری نماز اقامه کردند.