Collecting Moments

Live life with no excuses, travel with no regret ! ! !

تولید 76 هزار تن انواع کود کشاورزی کشور در یزد

تولید 76 هزار تن انواع کود کشاورزی کشور در یزد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد گفت: در راستای رشد تولید و مهار تورم بیش از 76 هزار تن انواع کود مورد نیاز کشور در بخش کشاورزی در استان یزد تولید و توزیع می‌شود.

تولید 76 هزار تن انواع کود کشاورزی کشور در یزد

به گزارش آموزش php از یزد، سهم استان یزد در تولید انواع کودهای مورد نیاز بخش کشاورزی از سال گذشته تاکنون ۷۱ هزار و ۱۰۰ تن بوده است که این میزان تا پایان سال جاری به ۷۶ هزار و ۵۰۰ تن نیز خواهد رسید.

در همین راستا محمدحسن زارعیان، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از این استان، اظهار کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش تورم و رشد تولید در سال جدید و بر اساس آمار و ارقام موجود، ۹۰ درصد میزان کودهای کشاورزی در داخل کشور تولید می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس استان یزد به عنوان بخشی از این فرآیند تاکنون درصدی از کودهای سوپرفسفات تریپل، سولفات پتاسیم، فسفاته ۱۳ درصد و سولفات آمونیوم گرانوله کشور را تأمین کرده است.

زارعیان گفت: طی یک سال گذشته ۴۱ هزار تن از کود سوپرفسفات تریپل مورد نیاز کشور توسط یکی از شرکت‌های تولیدی در یزد تولید و توزیع شده و میزان سه هزار تن دیگر نیز تا پایان مردادماه سال جاری به این آمار اضافه خواهد شد که به‌این‌ترتیب ۹۳ درصد از قرارداد شرکت مذکور تاکنون محقق شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یزد ادامه داد: یک شرکت تولیدکننده فسفاته ۱۳ درصد نیز ۳۵ هزار تن از کود مذکور را مطابق قرارداد تا پایان سال جاری تأمین خواهد کرد. ضمن اینکه تاکنون نیز ۷۹ درصد از تعهد یعنی ۲۷ هزار و ۶۰۰ تن فسفاته ۱۳ درصد را تولید و توزیع کرده است.

وی از تأمین دو هزار ۵۰۰ تن از نیاز کشور به سولفات پتاسیم را توسط یک شرکت یزدی طی یک سال گذشته خبر داد و گفت: این شرکت که تاکنون ۷۱ درصد از قرارداد خود را محقق کرده است تا پایان تیرماه امسال یک هزار تن دیگر از کود مذکور را تولید خواهد کرد.

زارعیان در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: استان یزد تا پایان سال جاری چهار هزار تن از نیاز کشور به سولفات آمونیوم گرانوله را هم تأمین خواهد.

پایان پیام/ف

دیدگاهتان را بنویسید

Next Post

رئیس جمهور به وعده خود عمل کرد/ استقلال مس آذربایجان، تحقق مطالبه دیرین مردم آذربایجان شرقی

س مه 9 , 2023
معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: یکی از دستورهای مهم رئیس جمهور در سفر به آذربایجان شرقی و مطالبه دیرین مردم استان، استقلال صنعت مس آذربایجان بود که با موافقت وزارت صمت، تشکیل شرکت منطقه‌ای مس آذربایجان در مراحل نهایی است و به زودی با محوریت و مدیریت آذربایجان شرقی ابلاغ می‌شود.