Collecting Moments

Live life with no excuses, travel with no regret ! ! !

خبر خوب| با کدام کلید وارد «دارالفرح» شویم؟/ چابهاری‌ها و رهایی از غصه درمان

خبر خوب| با کدام کلید وارد «دارالفرح» شویم؟/ چابهاری‌ها و رهایی از غصه درمان

از تهران تا شیراز و چابهار و از آن جا تا سرتاسر ایران! اصلاً مگر حد و مرزی هم برای خوبی وجود دارد و مگر می‌شود روزی بیاید و در نقطه نقطه ایران ما، خبری از اتفاقات مسرت‌بخش نباشد؟ خب یقیناً پاسخ منفی است و همین هم باعث می‌شود تا همگی‌مان هر روز چشم بدوزیم به بسته خبرخوب و حظ ببریم از اخباری که مایه آرامش است.

خبر خوب| با کدام کلید وارد «دارالفرح» شویم؟/ چابهاری‌ها و رهایی از غصه درمان

گروه خبر خوب- آیت الله مجتهدی تهرانی تعبیر قابل تاملی در مورد تقوا دارد. او می‌گوید:«تقوا یعنی اگر یک هفته مخفیانه از همه کار‌های ما فیلم گرفتند و گفتند اعمال هفته گذشته ات در تلویزیون پخش شده، ناراحت نشویم!» از این تعبیر زیبای آیت الله مجتهدی وام می‌گیریم تا همین امروز که به لطف تعطیلی آخر هفته، فرصت بیشتری برای تفکر داریم، کمی به رفتار و اعمال خوب و بد خود در یک هفته گذشته بیندیشیم و ببینیم کدام کفه ترازو بر آن یکی می‌چربد و تراز تقوایمان چقدر است. اگر خوبی‌هایمان سنگینی می‌کرد که تقریبا حرفی نمی‌ماند جز توصیه به مراقبت از آن ها و تلاش برای حفظ ارزش های انسانی اما اگر کفه بدی هایمان سنگین تر بود، باید بدانیم که تعبیر آیت الله مجتهدی تهرانی، تلنگری است برای آنکه با خودمان قراری بگذاریم برای روزهای جمعه؛ یعنی تمام هفته برای خوب بودن مجاهدت به خرج دهیم و هر هفته همین موقع، وزنه را علم کنیم تا اعمال خودمان را بسنجیم، قبل از آنکه در روز قیامت سنجیده شویم.

پرچم نیکوکاران تهرانی بالاست «در بهشت خانه ای وجود دارد به نام دارالفرح (خانه شادی) و تنها کسانی وارد آن می شوند که یتیمان مؤمنان را شاد کنند.» به نظرتان همین یک حدیث از رسول اکرم(ص) کافی نیست برای آنکه بفهمیم چرا مردم ایران، این قدر در بحث انفاق و حمایت از محرومان و یتیمان دست و دلبازند و آوازه شان همه جا پیچیده است. شاید خیلی ها در شرایط اقتصادی این روزها، به ناچار دو دو تا چهارتای شان بیشتر شده باشد اما با این حال، آنقدر نسبت به همنوعان خود احساس مسئولیت می‌کنند که گاهی از خواسته های خودشان می زنند تا دست نیازمندی را بگیرند و برای خود توشه‌ای جمع کنند. درست مثل مردم تهران که در ماه رمضان همین امسال کاری کردند کارستون و خالق خبری خوش شدند. معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران گفته در این ماه مبارک رمضان، ۱۱ هزار و ۱۰۸ نفر حامی جدید در طرح اکرام ایتام و محسنین ثبت نام کرده اند که استقبال مردم نیکوکار از این طرح نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، 171 درصد رشد داشته است.

خبرخوب درمانی از حاشیه دریای عمان خبر خوب دیگرمان از خطه جنوب و حاشیه دریای عمان است؛ جایی که هنوز کمبودهایی در بحث درمان و سلامت وجود دارد و مسئولان مربوطه درتلاشند تا با سرعت بخشیدن به عملیات پیش رو، به شاخص های توسعه در زمینه سلامت دست یابند‌ که البته در همین راستا نیز اتفاق خوبی رخ داده. به گفته معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار، کلینیک‌های تخصصی قلب و عروق، چشم پزشکی، سونوگرافی، رادیولوژی و اکوکاردیوگرافی با هدف ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی در درمانگاه الزهرا(س) تامین اجتماعی این شهرستان راه‌اندازی شده است. خب شاید بگویید مگر چه شده اینکه حق طبیعی مردم چابهار است. بله ما هم می دانیم اما فراموش نکنید که این نوع نگاه مختص ما و شما نیست که مدت‌هاست تصمیم گرفته‌ایم اخبار را از دریچه خوبی ها نگاه کنیم و قدر کارهای خوب را بدانیم. پس لطفا بیایید دلمان را پیش دل مردم چابهار بگذاریم و مثل آن ها از شنیدن این خبر و افتتاح چندین کلینیک تخصصی خوشحال باشیم و در عین حال دعا کنیم پای هیچ یک از هموطنان چابهاری به این کلینیک ها بازنشود.

رشد ۲۶ درصدی ورود آب به سدهای کشور نمی گوییم آب آنقدر زیاد است که هرطور دلتان بخواهد می توانید مصرف کنید و قید صرفه جویی را بزنید چون بحران کم آبی در ایران جدی است و اگر هشیار نباشیم، حکایتمان می شود همان حکایت معروف جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت نبود! خب این هشدار را دادیم تا در ادامه برایتان یک خبر خوب آبی بگوییم. خبر رسیده به سبب آب شدن برف های زمستانی و از طرفی بارش های اخیر، حجم ورودی آب به سدهای کشور رشد ۲۶ درصدی داشته، بطوریکه حجم سدها از ابتدای سال آبی جاری تا دوم اردیبهشت ماه، ۲۷ میلیارد و ۲۷۰ میلیون متر مکعب شده، در حالی که سال گذشته و در همین بازه زمانی حجم آب ورودی به سدهای کشور ۲۱ میلیارد و ۶۳۰ میلیون متر مکعب بوده است. پس حالا به یمن این اتفاق خوب، خوشحال باشید و شاکر خداوند و خیلی توی دلتان را با اخبار منفی برخی رسانه ها حتی خودی‌ها خالی نکنید. متاسفانه این روزها برخی رسانه ها به جای شکرگزاری از افزایش ورود آب به سدها و البته هشدارهای لازم برای تداوم صرفه جویی، مدام آمارهایی از حجم خالی سدها می‌دهند و باعث نگرانی مردم می‌شوند؛ نه اینکه دروغی در کارشان باشد اما مثلا به جای آنکه بگویند میزان آب سدهای کشور نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش داشته، می‌گویند حجم سدها فلان مترمکعب خالی است، یعنی دقیقا بدون درنظر گرفتن شرایط بهتر نسبت به سال قبل، فقط نیمه خالی لیوان را می بینند. نگاهی که قطعا در میان خبرخوبی ها طرفداری ندارد. به واقع اگر هم قرار است اهرمی برای توصیه به صرفه جویی وجود داشته باشد بهتر است صادقانه باشد که قطعا اثرگذاریش بیشتر است و ثمره ای چون افزایش اعتماد مردم به رسانه ها را نیز به همراه دارد. 

تلاش مردمی برای ایران سبزتر تا حالا کره زمین را بدون گونه های حیوانی و گیاهی تصور کرده اید؟ احتمالا چنین تصوری شما را به یاد کره ماه و مریخ می اندازد و وحشت وجودتان را می‌گیرد که البته حق هم دارید، زیرا خداوند منان، زمین را طوری برای اشرف مخلوقاتش خلق کرده که ما انسان ها بتوانیم همواره در دامان طبیعت به زیباترین و بهترین شکل ممکن زندگی کنیم، بنابراین طبیعی است که ما انسان ها، انس شدیدی با طبیعت و محیط زیست داشته باشیم و نسبت به اخبار خوب این حوزه نیز متعصب.  قطعا با این مقدمه متوجه شده اید که می خواهیم خبری خوب از محیط زیست برایتان بگوییم. خبر از این قرار است که مردم کشورمان دست به کار شده اند تا زمین مان جای بهتر و بهتری برای زیستن باشد‌. با اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، ۶۶ نهالستان جنگلی در سطح کشور که در گذشته متروکه شده بودند، تجهیز و احیا شدند. خوشبختانه با این اقدام ارزشمند، تعداد نهالستان های کشور به ۱۹۰ مورد رسیده و این یعنی حفاظت از نعمت های ناب الهی.

تولد شیرین گوساله گوزن زرد ایرانی حالا که حرف از محیط زیست شد، حیف است این خبرخوش حیات وحشی از یک حیوان درخطر انقراض را نشوید و به مسئولان این حوزه در شهرستان ارسنجان استان فارس دست مریزاد نگویید. خبر خوب ما، تولد دومین گوساله گوزن زرد در سال جاری است که باعث شده نسبت به حفاظت از این گونه حیوانی امیدوار شویم. همچنین پیش بینی می شود تا پایان سال جاری، 18 گوساله گوزن زرد در این منطقه متولد شوند. به گفته «حسین ابراهیمی» رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان، سایت احیا، تکثیر و پرورش گوزن زرد به مساحت 300 هکتار در 8 کیلومتری شرق شهر ارسنجان در جنگل خلیل بیگ واقع شده که هم به لحاظ امنیتی و هم تغذیه ای، زیستگاه مناسبی برای پرورش این گونه گوزن به شمار می رود. «در روزهای جمعه به همسر و فرزندان خود نیکی کنید.» حالا که در یک بسته خبر خوب دیگر همراهمان بودید، بگذارید مروری هم بر یک حدیث از امام رضا(ع) داشته باشیم تا در ادامه روز جمعه که در فرهنگ ما ایرانی ها به عنوان روز خانواده شهرت دارد و درکلام رسول اکرم(ص) به سرآمد روزها و عیدی والاتر از فطر و قربان، از همراهی و عشق به خانواده غافل نشویم. علی بن موسی الرضا(ع) می فرمایند:«در روزهای جمعه به همسر و فرزندان خود نیکی کنید.»در تفسیر این حدیث آمده که مدیر خانواده یعنی پدر و همسر موظف است در روز جمعه که به عنوان برترین روز نزد خداوند شناخته می شود، از ظرفیت های مادی و معنوی خود برای خوشحال کردن خانواده بهره بگیرد و رضایت آن ها و خداوند را جلب کند. البته پدران خانواده، خودشان هم با این اعمال بی نصیب نخواهند ماند، زیرا به گفته پیامبر(ص) ثواب هر عملی نیکی در روز جمعه دوبرابر محاسبه می شود و این یعنی یک برد برد ارزشمند برای پدران که همواره ستون خانواده اند. خوش خبر باشید! و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت [email protected] یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Next Post

آغاز روز دوم سفر رئیس جمهور از شهرستان شادگان/ رئیسی: تلاش دولت بهبود وضع موجود است

ج آوریل 28 , 2023
رئیس‌جمهور گفت: تلاش دولت آن است که با کمک مردم وضع موجود را با وضع مطلوب جابه جا و به طرف وضع مطلوب حرکت کند.