Collecting Moments

Live life with no excuses, travel with no regret ! ! !

خبر خوب| دیه نمی‌خواهیم، سالن ورزش بسازید!

خبر خوب| دیه نمی‌خواهیم، سالن ورزش بسازید!

امروز پنجم ذی القعده بزرگداشت امامزاده صالح است و می‌توانید به همین بهانه، سری به تجریش بزنید و در دهه کرامت، حال و هوای معنوی امامزاده صالح را نفس بکشید و از همان جا هم سلام مخصوصتان را برسانید به علی بن موسی الرضا (ع).

خبر خوب| دیه نمی‌خواهیم، سالن ورزش بسازید!

گروه خبر خوب- اینجا بوی مشهد می‌دهد؛ این بار نه از قم حرف می‌زنیم و نه از شیراز، بلکه از امامزاده‌ای بیخ گوش تهرانی‌ها می‌گوییم که اغلب مردم، تجریش را به نام او می‌شناسند و ارادت خاصی به ایشان دارند. بله منظورمان همان امامزاده صالح خودمان است؛ فرزند بلافصل امام موسی کاظم (ع) و برادر امام رضا (ع) که جانش را در راه وصال برادر از دست داد و در تهران به خاک سپرده شد. اگر می‌دانستید که فبها. اما اگر از این قوم و خویشی بی‌اطلاع بودید هم اشکالی ندارد، امروز پنجم ذی القعده بزرگداشت امامزاده صالح است و می‌توانید به همین بهانه، سری به تجریش بزنید و در این دهه کرامت، حال و هوای معنوی امامزاده صالح را نفس بکشید و از همان جا هم سلام مخصوصتان را برسانید به علی بن موسی الرضا (ع). 

این طور با خدا معامله کنید هرچند که گذشتن از خون عزیزان، دل بزرگی می‌خواهد و ابدا کار آسانی نیست اما همانطور که خداوند در آیات ۱۷۸ و ۱۷۹ سوره بقره به موضوع قصاص و البته عفو و بخشش اشاره کرده، می‌توان به ارزش این کار بزرگ پی برد. چه بسا کم ندیده‌ایم آدم‌هایی را که ایمان‌شان بر احساسات‌شان غلبه دارد و چنان مومنانه و مطابق با توصیه‌های خدا و پیغمبر از خون عزیزانشان می‌گذرند که آدم انگشت به دهان می‌ماند؛ درست مثل خانواده داغدیده‌ای که همین چند روز پیش، هر دو قاتل فرزندشان که دو برادر بودند را در قبال خون بهایی متفاوت بخشیدند.  شرط بخشش این خانواده، ساخت سالن ورزش توسط قاتلان فرزندشان در حاشیه شهر بود تا ورزش دوستان محروم بتوانند یاد او که خود از علاقه مندان به ورزش بود را زنده نگه دارند. به واقع، این خانواده با چنین تصمیم بزرگی، نه تنها از خون فرزند خود گذشتند و دو پسر را به خانواده‌شان بخشیدند، بلکه درقبال خون جگرگوشه خود می‌خواهند خدمتی هم به مردم کنند، الحق که این همه حسن نیت، بسیار قابل ستایش است و زبان از گفتنش قاصر می‌ماند.   

نجات جوانی از قصاص با وساطت خادمان رضوی نجات از قصاص با وساطت خادمان رضوی  اینکه چه حکمتی وجود داشته تا امروز دو خبر نسبتا مشابه از عفو و بخشش خانواده‌های مقتول برایتان بگوییم را نمی‌دانیم اما قطعا این تشابه خبری بی‌حکمت نیست و شاید قرار است به برکت دهه کرامت، بخشش‌های بیشتری رقم بخورد، پس لطفا این خبر خوب را هم از دست ندهید.  شنیده‌اید دیگر؟ «لذتی که در بخشش است در انتقام نیست.» می‌توان گفت همه ما این فرمایش امیرالمومنین (ع) را بارها شنیده و حتی گاهی هم آن را تجربه کرده‌ایم اما حقیقتا وقتی پای قتل یکی از عزیزانمان به میان بیاید، تامل در چنین فرمایشی، بسیار دشوار می‌شود و فقط اگر رحمت الهی، کارساز باشد و خداوند دل خانواده مقتول را نرم کند، بخشش و نجات اتفاق می‌افتد؛ نمونه‌اش همین خانواده‌ای هستند که با وساطت خادمان امام رضا (ع)، دلشان نرم شده و جوانی محکوم به اعدام را بخشیده اند. خانواده مقتول با وساطت خادمان رضوی، نه تنها از جوان جندی شاپوری گذشته اند، بلکه هیچ وجهی بابت دیه دریافت نکرده و دلشان می‌خواسته فی سبیل الله عمل کنند. «نرم شدن دل بندگان به سبب رحمت خداوند»! اگر باور دارید پس بیایید هر گره‌ای به کارتان افتاده، امید ببندید به همین رحمت و معجزاتی که از آن برمی آید! 

افزایش امنیت در آب های خلیج فارس با تلاش نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران  کاهش ۸۳ درصدی آمریکایی‌ها در خلیج فارس اقتدار ایران در هر زمینه‌ای همواره باعث افتخار است، حالا اگر این اقتدار از جنس امنیت و پیشگیری از تعرضات به آب و خاک ایران باشد که دیگر نور علی نور است. همین چند روز پیش بود که با افتخار، بازگشت مقتدرانه ناوشکن‌هایمان از سفر به دور دنیا را جشن گرفتیم و حالا می‌خواهیم خبر خوش دیگری با همان رنگ و بو از قدرت ایران در گستره دریاها بدهیم تا دلتان قرص باشد به امنیتی که حاصل تلاش بی‌دریغ نظامیان کشور است.  اما خبر چیست؟ به گفته «نصرالله هوشمند»؛ فرمانده منطقه پدافند هوایی جنوب شرق، با اقتدار و هوشیاری نیروهای نظامی کشور، حضور شناورهای آمریکایی در خلیج فارس بیش از ۸۳ درصد کاهش یافته است. پیش از این، روزانه بیش از ۱۰۰ شناور آمریکایی در خلیج فارس تردد می‌کردند که با رصد، پایش و اخطارهای بازدارنده این تعداد به کمتر از ۱۷ مورد کاهش یافته است. 

حضور مادر دانشجو با نوزادش سر جلسه امتحان همراهی مادر و نوزاد سرجلسه امتحان به عکس بالا نگاه کنید، مادر و نوزادی را در قابی تحسین‌آمیز می‌بینید که خیلی از خانم‌ها از آن هراس دارند و به همین سبب نیز از فرزندآوری امتناع می‌کنند اما این مادر جوان که دانشجوی کارشناسی در شهر محروم ریگان واقع در استان کرمان است، درحالی سر جلسه آزمون حاضر شده که نوزاد یک ماهه اش نیز او را همراهی می‌کند و حتی می‌تواند باعث دلگرمی مادر شود. می‌بینید هیچ کاری نشدنی نیست، فقط کافی است بخواهید و برکات فرزندآوری را باور کنید.  حالا که با این خبر جالب، کامتان شیرین شد، بگذارید این را هم یادآوری کنیم که کشور ما چند قدم بیشتر تا تله جمعیتی فاصله ندارد و اگر با همین روند پیش رویم، در آینده‌ای نه چندان دور به کشوری سالخورده تبدیل می‌شویم که نه قدرت امنیتی دارد و نه قدرت اجرایی؛ بنابراین بهانه‌هایی چون کار و تحصیل و درآمد، نه تنها دردی از ما دوا نمی‌کند، بلکه هم به خودمان ضربه می‌زند و هم کشوری که نسبت به آن حس تملک داریم! 

حمایت از مردم محروم کشور با تسهیلات رایگان بیمه سلامت پوشش درمانی رایگان برای ۶ هزار و ۴۰۰ هزار مستحق تا همین چندسال پیش، تامین هزینه‌های درمان از بزرگ ترین دغدغه‌های افراد مستحق در مناطق محروم بود و خیلی‌ها به خاطر مشکلات مالی، قید درمان را می‌زدند اما خوشبختانه حالا دیگر اوضاع فرق کرده و به همت مسئولان کشور، شماری زیادی از مردم تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و از خدمات درمانی به طور رایگان و یا با پرداخت حداقلی برخوردار شده اند. به گفته «مهدی ناصحی»؛ مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، حدود ۶ هزار و ۴۰۰ هزارنفر از مردم محروم زیر پوشش بیمه سلامت و تحت درمان رایگان قرار گرفته‌اند و این یعنی حمایت از تمام کسانی که استطاعت درمان ندارند. خبرهای خوب دیگر در همین حوزه اینکه قرار است صندوق بیماران خاص و صعب العلاج نیز توسعه پیدا کرده و حمایت از این بیماران با جدیت و کیفیت بیشتری انجام شود.   بیایید تمرین کرامت کنیم حیف است که هفته کرامت باشد و حسن ختام خبر خوب‌مان را به سخنی از امام رضا (ع) و توصیه‌ای در باب کرامت و سخاوتمندی اختصاص ندهیم. مثلا ایشان می‌فرمایند: «سخاوتمند از غذای مردم می‌خورد، تا مردم از غذای او بخورند اما بخیل از غذای مردم نمی‌خورد تا آن‌ها نیز از غذای او نخورند.» بگذارید خیلی طول و تفسیر ندهیم و واکاوی این حدیث را بگذاریم به عهده خودتان. فقط کافی است کمی فکر کنید، در آداب غذاخوردن خود ریز شوید و اگر می‌خواهید تمرین سخاوت داشته باشید، از همین کار ساده شروع کنید. البته اگر کار ساده‌ای باشد! خوش‌خبر باشید! و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت [email protected] یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

Next Post

پ مه 25 , 2023