Collecting Moments

Live life with no excuses, travel with no regret ! ! !

نظامیان آمریکایی «اینجرلیک» از زلزله جان سالم بدر بردند

نظامیان آمریکایی «اینجرلیک» از زلزله جان سالم بدر بردند

منابع خبری گزارش کردند در جریان زمین لرزه بسیار شدید در ترکیه هیچ تلفات یا خسارت عمده‌ای به پایگاه هوایی «اینجرلیک»، مکان استقرار نیروهای پنتاگون وارد نشده است.

نظامیان آمریکایی «اینجرلیک» از زلزله جان سالم بدر بردند

به گزارش گروه بین‌الملل آموزش php، منابع خبری روز دوشنبه گزارش کردند که در جریان زمین لرزه بسیار شدید در ترکیه هیچ تلفات یا خسارت عمده ای به پایگاه هوایی «اینجرلیک» وارد نشده است. به گزارش وبگاه «میلیتری» پایگاه هوایی اینجرلیک در توییتی اعلام کرد: «تمام پرسنل ایالات متحده شناسایی شده‌اند و در حال حاضر هیچ تلفات احتمالی یا تایید شده ای وجود ندارد و علاوه بر این، تاسیسات ایالات متحده در این پایگاه آسیب زیادی ندیده است.» بر اساس این گزارش، زمین لرزه ای به بزرگی ۷.۸ ریشتر روز دوشنبه جنوب شرقی ترکیه و سوریه را لرزاند و تعداد قربانیان تا بعد از ظهر دوشنبه به بیش از ۲۵۰۰ نفر افزایش یافت. اینجرلیک مکان استقرار ۲۰۰۰ نیروی نظامی و غیرنظامی پنتاگون است و نقش مهمی در حمایت از درگیری‌ها در منطقه جنوبی ناتو دارد. این پایگاه در ۱۰ مایلی شرق شهر «آدانا» واقع شده است. گفته می‌شود ۵۰ سلاح اتمی تاکتیکی ایالات متحده یعنی بمب‌های اتمی «بی-۶۱» مربوط به دوران جنگ سرد را در خود جای داده است. مردم ترکیه نیز بارها در مناسبت‌های مختلف با برپایی تظاهرات خواستار خروج قوای آمریکا از پایگاه هوایی اینجرلیک شده‌اند. چندی قبل نیز شماری  از معترضان ترکیه‌ای با تجمع در برابر پایگاه هوایی اینجرلیک در استان «آدنا» علیه این اقدام دولت آمریکا تظاهرات کردند. معترضان در تظاهرات خود از دولت ترکیه خواستند این پایگاه نظامی را تعطیل و نظامیان آمریکایی مستقر در آن را از ترکیه اخراج کند(جزئیات بیشتر). پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Next Post

اعلام آمادگی جنبش نجباء برای کمک به زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه

س فوریه 7 , 2023
سخنگوی جنبش نجباء عراق از مردم این کشور خواست تا به هرچه در توان دارند برای کمک به زلزله‌‌زدگان سوریه و ترکیه انجام دهند.