Collecting Moments

Live life with no excuses, travel with no regret ! ! !

وابستگی نظامی کویت به آمریکا؛ هزینه 70 میلیون دلاری آموزش خلبان

وابستگی نظامی کویت به آمریکا؛ هزینه 70 میلیون دلاری آموزش خلبان

ارتش کویت در ادامه وابستگی شدید به آمریکا قصد دارد با صرف هزینه سنگین شماری از خلبانان خود را برای آموزش جنگنده‌های «اف-18» عازم ایالات متحده کند.

وابستگی نظامی کویت به آمریکا؛ هزینه 70 میلیون دلاری آموزش خلبان

به گزارش گروه بین‌الملل آموزش php، امیرنشین کویت قصد دارد خلبانان جنگنده‌های «اف-۱۸» و «اف-۱۸ سوپر هورنت» خود را برای آموزش دوره‌های پرواز با این جنگنده عازم آمریکا کند.

به گزارش منابع خبری، شرکت آمریکایی «بوئینگ» طی قرارداد ۷۰.۷ میلیون دلاری آموزش خلبانان کویتی برای جنگنده‌های یاد شده را برعهده گرفته است. این جنگنده‌ها قرار است تا چندی دیگر به کویت تحویل داده شود.

بر اساس این گزارش، این پشتیبانی شامل پشتیبانی لجستیک و آموزش خلبانی در ایالات متحده ، تعمیر و نگهداری هواپیماها و  تجهیزات تسلیحاتی آن‌ها خواهد بود. شرکت آمریکایی بوئینگ اعلام کرده که  قصد دارد در قراردادی ۱.۵ میلیارد دلاری ۲۸ فروند جنگنده «اف-۱۸» موسوم به «سوپر هورنت» برای نیروی هوایی کویت تولید کند. کویت قصد دارد ۲۲ فروند نوع تک سرنشین این هواپیما (نوع ای) و ۶ فروند از مدل دو سرنشین این جنگنده پیشرفته را بخرد.  بر اساس آخرین آمارها نیروی هوایی کویت به ۱۰۷ فروند جنگنده مجهز است، اما ضعف خلبانان این کشور و عدم مهارت لازم در انجام ماموریت‌های هوایی توان انجام  عملیات نیرو هویی این کشور کوچک در حاشیه خلیج فارس را کاهش داده است. آمریکا و کویت از سالیان گذشته در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی همکاری مشترک دارند و آمریکا در کویت نظامیانی دارد که در پایگاه‌هایی همچون پایگاه هوایی «علی السالم» و دو پایگاه «عریفجان» و «معسکر الدوحه» مستقر هستند. چندی قبل «پاتریک فرانک» فرمانده نیروی زمینی در فرماندهی مرکزی آمریکا با «خالد صالح الصباح» رئیس ستاد مشترک ارتش کویت دیدار و درباره همکاری‌های نظامی مشترک و توسعه این همکاری‌ها گفت‌وگو کرد.

 پایان پیام/ 

دیدگاهتان را بنویسید

Next Post

ش مارس 4 , 2023