Collecting Moments

Live life with no excuses, travel with no regret ! ! !

بی‌اعتنایی وزیر دفاع آلمان به گزارش نیویورک تایمز درباره انفجار نورد استریم

بی‌اعتنایی وزیر دفاع آلمان به گزارش نیویورک تایمز درباره انفجار نورد استریم

وزیر دفاع آلمان در واکنش به ادعای روزنامه آمریکایی درباره دست داشتن «گروه حامی اوکراین» در منفجر کردن خط لوله های انتقال گاز نورد استریم در سپتامبر گذشته، خواستار اجتناب از «نتیجه‌گیری شتاب‌زده» شد.

بی‌اعتنایی وزیر دفاع آلمان به گزارش نیویورک تایمز درباره انفجار نورد استریم

به گزارش گروه بین‌الملل آموزش php، «بوریس پیستوریوس»، وزیر دفاع آلمان روز چهارشنبه در پی ادعای روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» درباره دست داشتن «گروه حامی اوکراین» در عملیات انفجار خط‌ لوله های «نورد استریم» در دریای بالتیک، نسبت به آنچه «شتاب در نتیجه‌گیری کردن» درباره عوامل این حمله خواند هشدار داد. به نوشته روزنامه «نیویورک پست»، وزیر دفاع آلمان در یک نشست مقام های دفاعی اتحادیه اروپا در شهر استکهلم به خبرنگاران گفت: «ما باید تمایز آشکاری بین این که آیا این حمله کار یک گروه اوکراینی بوده، به دستور اوکراین اتفاق افتاده یا از سوی یک گروه حامی اوکراین بدون اطلاع دولت انجام شده قایل شویم.» وزیر دفاع آلمان که اخیرا بازرسان کشورش نیز جزئیاتی از تحقیق درباره انفجارهای نورد استریم منتشر مطرح کردند ادعا کرد برخی کارشناسان این احتمال را مطرح کرده‌اند که این انفجارها «عملیاتی انحرافی برای مقصر دانستن اوکراین» بوده‌اند. او گفت: «اما من نسبت به شتاب کردن در نتیجه‌گیری هشدار می‌دهم.» «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در موضعی مشابه با موضع وزیر دفاع آلمان گفت: «تا زمانی که تحقیقات درباره انفجارهای نورد استریم ادامه دارند، ما نمی‌توانیم نتیجه‌گیری کنیم.» روزنامه نیویورک تایمز در گزارش روز سه شنبه خود به نقل از مقام های آمریکایی مدعی شد، داده‌های اطلاعاتی نشان می‌دهند که حامیان دولت کی‌یف به این خط لوله‌ها که گاز طبیعی را از روسیه به غرب اروپا منتقل می‌کند حمله کردند. «اولکسی رزنیکوف»، وزیر دفاع اوکراین هم در این نشست در شهر استکهلم گفت که هر گونه ارتباط رسمی کی‌یف با این عملیات را رد می‌کند. در حالی که بیش از یک سال از اجرای عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین می‌گذرد، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین همچنان به این بهانه که روسیه در تدارک برای تشدید حملاتش در فصل بهار است، به لابی گری نزد رهبران غربی بر سر دریافت کمک‌های نظامی و کمک‌های دیگر ادامه می‌دهد. دادستان فدرال آلمان نیز روز چهارشنبه ادعا کرد، بازرسان این کشور ماه ژانویه گذشته به تفتیش قایقی پرداختند که به باور آنها احتمالا برای انتقال بمب های کار گذاشته شده روی خطوط لوله نورد استریم استفاده شده است. چند رسانه آلمانی نیز روز سه شنبه ادعا کردند، طبق تحقیقات بازرسان این کشور گروهی متشکل از پنج مرد و یک زن قایق اجاره ای متعلق به شرکتی در لهستان که به دو اوکراینی تعلق داشته را برای اجرای این حمله به کار گرفتند. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Next Post

اضافه وزن خطر مرگ را 91درصد افزایش می‌دهد

پ مارس 9 , 2023
بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه کلرادو، اضافه وزن یا چاقی خطر مرگ را به طور قابل توجهی بیشتر از آنچه قبلاً تصور می‌شد از 22درصد به 91درصد افزایش می دهد.