Collecting Moments

Live life with no excuses, travel with no regret ! ! !

خبر خوب| پایانی خوش بر یک اتفاق فرهنگی/ قصه چشمانی که به روی زندگی باز شد

خبر خوب| پایانی خوش بر یک اتفاق فرهنگی/ قصه چشمانی که به روی زندگی باز شد

در آخرین ساعت‌های کار نمایشگاه کتاب جشنی برای دختران سرزمینمان برگزار شد که در آستانه دهه کرامت شور و شعف خاصی را در مصلای تهران برپا کرد. خبر خوش‌های امروزمان را با تبریک میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر آغاز می‌کنیم تا برسیم به دیگر خبرهای جذابمان. با ما همراه شوید.

خبر خوب| پایانی خوش بر یک اتفاق فرهنگی/ قصه چشمانی که به روی زندگی باز شد

گروه خبر خوب: هر ساله فاصله بین روز اول تا یازدهم ذی القعده به «دهه کرامت» شناخته می شود و جشن ها و اعیاد زیادی به مناسبت سالروز میلاد حضرت معصومه(س) تا سالروز میلاد امام رضا(ع) در کشور برگزار می شود، در روزهای زیبای دهه کرامت کیف دختردارها حسابی کوک است.امسال هم در آستانه این دهه مبارک و به مناسبت روز دختر در آخر هفته پایانی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شور و هیجانی با حضور دختران و بانوان سرزمین مان در مصلی تهران بر پا شد. خبرهای خوب امروزمان را با همین لطافت از میلاد بانوی اسلام، حضرت معصومه(س) و مهر و وفای ایشان به برادر گرامی شان امام رضا(ع) آغاز می کنیم تا روز ابتدایی هفته مان با نام و یاد این بزرگواران پربرکت و زیبا شود.  به جان پاک تو ای دختر امام سلام به هر زمان و مکان به هر مقام سلام تویی که شام و خراسان بود برادر تو بر آن مقام رفیع و بر این مقام سلام  

جشن دختر ماه در مصلی تهران *پایانی بر یک اتفاق خوش فرهنگی امروز آخرین روز نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است، شاید بگویید این که خبر خوشی نیست چون ممکن است فرصت نکرده باشید سری به نمایشگاه بزنید ، یا اینکه ترجیح دادید آخر هفته به سفر بروید و گردش کنید و از نمایشگاه کتاب جا ماندید، البته آنها که امسال به نمایشگاه آمدند حسابی دست پر برگشتند. اما یک خبر خوب داریم برای جا مانده ها، اگر فرصت نکردید هنوز به این رویداد فرهنگی سری بزنید، امروز هم وقت دارید .ناشران تا ساعت 20 در نمایشگاه حضور دارند و اتفاقا ساعت های پایانی شب شاید توانستید تخفیفات بیشتری هم برای خرید کتاب بگیرید. خبر خوبی که تا این لحظه دریافت کردیم این است که به گفته قائم مقام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، امسال نمایشگاه ۲۸۱ میلیارد فروش حضوری کتاب داشته که این  اتفاق خوبی در عرصه نشر است. بماند که بخش مجازی هم ۹۶ میلیارد تومان فروش کرد. خبر دیگرمان از نمایشگاه کتاب این است که معاون اجرایی رییس جمهور اعلام کرد در حوزه کاغذ به خودکفایی خواهیم رسید و در این عرصه دولت عزم خود را جزم کرده ،مصداق این عزم جزم راه اندازی کارخانه کاغذسازی در چهار استان کشور است.

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران *چشمِ «امیر علی» روشن شنیده و دیده بودیم که مردم کشورمان خیّر هستند اما این خیّر بودن و انسان دوستی ربطی به داخل و خارج ایران بودن ندارد، همین که خون و رگت از ایران باشد، دلت برای هم وطنت می تپد. مثل همین مردم خیّر تبریزی که برای بینایی چشم امیرعلی کوچک که در سانحه تصادف مصدوم شده بود و با کمک مردم بخشنده مورد جراحی های پیاپی قرار گرفت. هزینه های جراحی امیرعلی سیصد میلیون تومان شده بود و این هزینه ها را خانواده دانش آموزان، مربیان مدرسه. مردم خیر تبریزی دادند و جالب آنکه بخشی را هم هموطنان تبریزی مقیم ترکیه پرداخت کردند. درود به شرافت انسان هایی که برای کودکان ارزش قائل هستند و اجازه نمی دهند آینده یک کودک به دلیل نداشتن تمکن مالی از بین برود. به واقع که خداوند این کمک ها را می بیند و چندین برابر ارج خواهد نهاد.

*پلیس همیشه وظیفه شناس ایرانی مردم همیشه پلیس ها را وظیفه شناس می دانند، همیشه آنها را حافظ و مراقب خود می دانند. بماند که مدتی عده ای از خارج کشور تلاش کردند تا وجهه پلیس را بین مردم ما خراب کنند اما به واقع آب همیشه راه خود را پیدا می کند و این پلیس های وظیفه شناس هستند که هر جایی خود را به اثبات می رسانند و جوانمردی ، انسانیت و بزرگی شان را به رخ می کشند. باشد تا ما بهتر ببینیم. خبر خوبمان در این راستا این است که پس از چند عملیات گروگان گیری در گرگان و مشهد، پلیس توانست ناجی جان گروگان ها شود و آخرین مورد، نجات جان یک مادر و نوزاد در یکی از همین عملیات ها بود . همه این اتفاقات با موفقیت، سلامت مردم و دستگیری آدم ربایان صورت گرفت. * خوش به حال حاجیه خانم های امسال  امسال پس از چندین سال شاهد حضور ایرانیان در آیین حج تمتع ۱۴۰۲ هستیم،  انشالله که همه هم وطنانی که امسال به حج تشریف می برند، حجشان مقبول باشد اما خبر جالبش برای خانم ها این است که طبق آمار تا این لحظه 54 درصد زائران حج را بانوان تشکیل داده اند و همین نشان می دهد که حضور بانوان ایرانی در مجامع به ویژه سفرهای مذهبی چون زیارت خانه خدا افزایش پیدا کرده است. یک زمانی یادمان می آید که تا وقتی یک پدر و مادر مویی سفید می کردند و دورشان یک عالمه نوه و نتیجه نبود، مشرف به حج تمتع نمی شدند اما حال در بین آمار ثبت نامی ها بچه های نوزاد هم می بینیم و جوان ها هم حضور دارند.

* خبر خوشی دیگر برای فرزندآوری شاید این  خبر به درد همه نخورد، مخصوصا آنهایی که دور و برشان را چند بچه قد و نیم قد گرفته و سرشان شلوغ است اما برای آنهایی که سال های سال چشم انتظار یک فرزند هستند، قطعا به کار می آید. در بین همه روش های مختلفی که برای درمان ناباروری وجود دارد، اخیرا یک شرکت دانش بنیان، درمانی برای ناباروری پیدا کرده و آن هم با استفاده از پلاکت ها صورت می گیرد، به این صورت که پلاکت ها را با پلاسمای غنی شده تقویت می کنند و از این طریق زمینه  باروری بانوان را بالاتر می برند. امیدواریم که این فعالیت ها هم از سوی دانش بنیان ها به بار بنشیند و اثرگذار باشد، تا ما در دهه ای که نگرانی های جمعیتی خیلی زیادی داریم، دیگر شاهد وجود بیش از 25 درصد ناباروری در بین جمعیت جوانمان نباشیم. *در اهمیت زیارت حضرت معصومه(س) خبر خوب های امروزمان را با دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) آغاز کردیم و با همان نیز به پایان می بریم، امام رضا(ع) در روایتی که در بحارالانوار نیز نقل شده، فرمودند: «ای سعد! ما را قبری نزد شما هست؟ عرض کردم: فدایت گردم، منظورتان حضرت فاطمه دختر موسی بن جعفر(ع) است؟ فرمود: بله، هر کسی او را در حالی که به حقش آشناست، زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود. »  این ایام و اعیاد تا میلاد امام رضا(ع) بهترین زمان برای زیارت و آشنایی با سبک و سیره زندگی حضرت معصومه(ع) و امام رضا(ع) است. *خوش خبر باشید و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت [email protected] یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Next Post

گزینه‌های احتمالی هیات رئیسه مجلس یازدهم/ دوم خرداد انتخابات برگزار می‌شود

ش مه 20 , 2023
دوم خرداد، انتخابات هیات رئیسه مجلس یازدهم در اجلاسیه چهارم برگزار خواهد شد و تاکنون چند نماینده برای رقابت در این انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند.