Collecting Moments

Live life with no excuses, travel with no regret ! ! !

فارس من| حمایت مردم از وزیر ورزش در مقابل اقدام سیاست‌زده اتحادیه اروپا

فارس من| حمایت مردم از وزیر ورزش در مقابل اقدام سیاست‌زده اتحادیه اروپا

پس از اقدام سیاست‌زده اتحادیه اروپا و تحریم وزیر ورزش، مردم خواهان حمایت از حمید سجادی شدند.

فارس من| حمایت مردم از وزیر ورزش در مقابل اقدام سیاست‌زده اتحادیه اروپا

به گزارش خبرنگار ورزشی آموزش php، اتحادیه اروپا در دور جدید تحریم‌ها علیه مسئولان جمهوری اسلامی ایران در اقدامی سیاست زده، حمید سجادی، وزیر ورزش را در فهرست تحریم‌ها قرار داد. پیش از این رسانه آمریکایی پولیتیکو در ادعایی واهی نوشت حمید سجادی، وزیر ورزش کشورمان مسئول فشار بر ورزشکاران برای سکوت و خودداری از سخن گفتن از مسایل در ایران در سطح بین‌المللی بوده است. در همین راستا مردم در سامانه «فارس من» کمپینی راه‌اندازی کرده و خواهان حمایت حداکثری از سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در مقابل این اقدام عجیب اتحادیه اروپا شدند. در این کمپین عنوان شده که «با توجه به اعلام نشریه آمریکایی که با دلایل واهی وزیر ورزش کشورمان را تحریم کرده است، اما ما ملت ایران از دکتر سجادی وزیر ورزش در مقابل تحریم‌های فرمایشی و سیاسی اتحادیه اروپا حمایت می‌کنیم.» همچنین اهالی ورزش هم در اظهارات و اقدامات متفاوت حمایت خود را از وزیر ورزش و جوانان اعلام کرده‌اند. خبرنگار ورشی آموزش php در این راستا با برخی از مسئولان ورزش کشور هم گفت‌‌وگو کرده است که از جمله آنها می‌توان به آرش میراسماعیلی، محمدرضا داورزنی، علیرضا پاکدل، جواد فروغی و … اشاره کرد. 

میراسماعیلی: اتحادیه اروپا سیاست را جدا از ورزش ندانست رش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آموزش php، در واکنش به تصمیمات اخیر اتحادیه اروپا در مورد تحریم وزیر ورزش و جوانان گفت: اتحادیه اروپا با این حرکت ثابت کرد که ورزش از سیاست جدا نیست و این حرکت کاملا سیاسی و غیرورزشی بود. سید حمید سجادی یک مقام کاملا ورزشی، قهرمان و اخلاق‌مدار است. آنها با این تصمیمات ثابت کردند ورزش تحت تأثیر سیاست است و سیاست را جدای از ورزش ندانستند. این حرکت کاملا برخلاف منشور المپیک و شعارهای کلیشه‌ای مسئولان ورزش دنیاست. جایی که فدراسیون مظلوم جودوی ایران را کاملا سیاسی تعلیق کردند و هیچ عکس‌العملی را از سوی مسئولان ورزش دنیا شاهد نبودیم. وی افزود: در خیلی از کشورها مثل یمن و فلسطین که مورد ظلم قرار می‌گیرند، مسئولان ورزش دنیا سکوت اختیار کردند. اما جالب است که در مقابل جنگی که بین اوکراین و روسیه رخ داده، سکوت نکردند و سیاسی کاری می‌کنند. محروم کردن یک مسئول ورزش و یا ورزشکاران در عرصه ورزشی کاملا سیاسی و برخلاف عدالت بین‌المللی است. رئیس فدراسیون جودو خاطرنشان کرد: بعد از چند دهه در رأس ورزش ما یک مدیر کاملا ورزشی و قهرمان قرار گرفته است. او هیچ حرکت سیاسی انجام نداده است، اما اتحادیه اروپا با تحریک‌پذیری از سوی معاندین در راستای اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی ایران، سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان را تحریم کردند. جامعه ورزش با اتحاد و همدلی از گذشته تاکنون همیشه یکدل بودند و این بار نیز از سجادی که از قهرمانان خوش‌نام ورزش ایران بوده، حمایت خواهند کرد.

جواد فروغی: تحریم سجادی اقدامی غیر منطقی بوده و مورد قبول ما نیست مچنین جواد فروغی در گفت و گو با آموزش php، در خصوص تحریم حمید سجادی از سوی اتحادیه اروپا گفت: اروپا به عنوان یکی از مدعیان پیشرو در مسائل ورزشی، دموکراسی و سیاست های ورزشی تا به امروز نتوانسته در عمل ادعای خود را ثابت کند و در بسیاری از مسائل و شاخه های ورزشی ضعیف عمل کرده است. تحریم ورزش و جوانان به عنوان یک شخص ورزشی، مدیریتی که باید در تمامی سفرها و اعزام های ورزشی در کنار ورزشکاران باشند یک اقدام کاملا نادرست و به دور از هرگونه منطقی است و از جانب ما قابل قبول نیست و قطعا نظام جمهوری اسلامی ایران این تحریم را بدون پاسخ نخواهد گذاشت. ملی پوش تیم ملی تیراندازی کشورمان در ادامه تاکید کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران سالهاست که در تلاش فروپاشی این نظام قدرتمند هستند و تا امروز نتوانستند موفق شوند و اکنون سعی دارند با ورود به حوزه ورزش که یک حوزه مردمی، اجتماعی است به دولت و ملت ما صدمه بزنند که این بار هم همچون گذشته موفق نخواهند شد و جامعه ورزش قدرتمند تر از همیشه در میادین بین المللی حضور خواهند یافت. نماینده نطنز: تحریم سیاسی برای وزیر ورزش بی‌اهمیت است رحمت‌الله فیروزی‌پور هم از دیگر افرادی بود که این اقدام سیاست‌زده را محکوم کرد و در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آموزش php، درباره تحریم وزیر ورزش و‌جوانان اظهار داشت: متاسفانه امروزه شاهد انجام چنین تحریم‌هایی و ایجاد جریان‌های سیاسی هستیم که کاملا برای وزیر ورزش و جوانان و جامعه ورزشی بی اهمیت است. تحریم وزیر ورزش و‌جوانان غیر عرف بین المللی است. امروزه ورزش به عنوان یک موضوع کاملا مردمی و‌ غیر سیاسی محسوب می‌شود و همه مردم به نحوی در این حوزه نقش دارند.

نماینده نطنز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروزه تعاملات ورزشی لازمه تعامل فرهنگی بین الملل است، عنوان کرد: تحریم سجادی کاملا غیر حرفه‌ای و غیر مرتبط بوده است و امیدوارم کسانی‌که چنین تصمیماتی می‌گیرند، نسبت به این مهم تجدید نظر کنند. اینگونه تحریم‌ها کاملا سیاسی بوده و مردم آزاده جهان این شیوه‌ها را نمی‌پسندند. در واقع تصمیمات غلط از هرکسی باشد در نهایت آثار و‌ زیان آن به خودشان برخواهد گشت. داورزنی: تحریم سجادی کاملاً سیاسی بود محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال هم با حمایت از حمید سجادی، در خصوص تحریم وزیر ورزش و جوانان توسط اتحادیه اروپا اظهار داشت: تحریم سجادی توسط اتحادیه اروپا تصمیمی کاملا سیاسی بود. چنین اقدامی بخشی از جنگ ترکیبی است که علیه کشورمان انجام می‌شود. سجادی چهره‌ای کاملا ورزشی است و قهرمان و رکورددار دوومیدانی ایران و آسیا بوده و در این مدت که وزیر ورزش بوده نه هیچ ورزشکاری را تحریم کرده و نه تحت فشار قرار داده است. وزیر ورزش و جوانان در هیچ مقطعی فعالیت سیاسی نداشته و تحریم وی بخشی از جنگ ترکیبی دشمنان علیه کشورمان است. پاکدل: تحریم وزیر ورزش و جوانان اقدامی مذبوح و ناپسند بود علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال هم در مورد اقدام اتحادیه اروپا در تحریم وزیر ورزش و جوانان گفت: قطعاً این اقدام به تحریم، سیاسی و مذبوح است. در مدتی که با دکتر سجادی آشنا هستم، ندیدیم به ورزشکاران فشار بیاورد و باید تاکید کنم تحریم یک کار منسوخ و ناپسند است. وزیر ورزش و جوانان خودش یک قهرمان ملی و رکورددار و عنوان‌دار در عرصه ورزش بوده و در مسائل اخلاقی شهره است. عضو هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک تصریح کرد: کار اتحادیه اروپا ناپسند بود و جامعه ورزش کشور و البته خانواده هندبال آن را محکوم می‌کند. این اتفاق نشان می‌دهد شعار جدایی ورزش و سیاست تنها یک حرف است و این تحریم‌ها به منظور ضربه‌زدن به مردم و نظام است. باید به شخصه به عنوان عضوی از خانواده ورزش کشور و به نمایندگی از خانواده بزرگ هندبال حمایت خود را از وزیر ورزش و جوانان اعلام نماییم و مطمئن باشید این قبیل اقدامات سبب خواهد شد تا جامعه ورزش کشور بیش از گذشته پشتیبان سکان‌دار ورزش و جوانان کشور باشند. ورزش محل صلح و پیوند‌های دوستانه است و تحریم یک چهره شاخص ورزشی که در کارنامه‌ خود مدال‌های رنگارنگ آسیایی را دارد بر خلاف روح ورزش و برخلاف تمامی پروتکل‌های عرصه ورزش است.

هاشم‌کندی: تحریم وزیر ورزش اقدامی ناشایست و مصداق دخالت سیاست در ورزش است رسول هاشم کندی، سرپرست فدراسیون دوچرخه‌سواری اظهار داشت: تحریم سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان از سوی اتحادیه اروپا ، عمق عناد و کینه دشمنان با خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد. چنین اقدامی نه تنها یک کار غیر عرف در عرصه بین‌المللی است، بلکه دخالت دادن موضوع سیاست در ورزش را بیان می‌کند. کسانی که دست به چنین تصمیم‌گیری‌هایی می‌زنند، باید بدانند که اینگونه اقدامات مورد پسند هیچ فرد آزاده‌ای نیست و قطعاً در آینده‌ای نه چندان دور، زیان آن به خودشان بازخواهد گشت. اتحاد جامعه ورزش در حمایت از وزیر افراد، سازمان‌ها، ارگان‌ها و فدراسیون‌های دیگری هم از جامعه ورزش این اقدام را محکوم کردند. فدراسیون اسکواش در پی تحریم سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان از سوی پارلمان اروپا به عنوان بخشی از جامعه ورزش این اقدام عجیب و نادرست اتحادیه اروپا را محکوم کرد. همچنین رضا زندی، سرپرست فدراسیون سوارکاری گفت: سجادی از مدیران ورزشی و با اخلاق است که در زمان حضورش در سکانداری ورزش و جوانان کشور توانسته آنطور که شایسته است ورزش را در مسیر پیشرفت و موفقیت پیش ببرد.  اینها تنها گوشه‌ای از حمایت جامعه ورزش از حمید سجادی بود و حالا هم مردم با بصیرت و هوشیار ایران اسلامی وارد میدان شده‌اند و از مسئولان خواسته‌اند تا حمایت‌های همه‌جانبه‌ای از وزیر ورزش و جوانان صورت بگیرد. اتحاد دوباره مردم و جامعه ورزش قطعاً می‌تواند از جمله اتفاقاتی باشد که در نهایت موجب بالا رفتن پرچم کشورمان در رشته‌های مختلف ورزشی و در مقابل حریفان باشد. ورزش ایران نشان داده که سال‌هاست با کمترین حاشیه و با حمایت مردم توانسته بارها دل علاقمندان را شاد کند. به هر حال بالا رفتن پرچم خوش‌رنگ کشورمان در میادین بین‌المللی و بزرگ باعث غرور ملی خواهد شد و حالا دشمنان در تلاش هستند تا قدرت ایران را در بخش ورزشی کم کنند، اما بدون شک در این میدان هم جز رو سیاهی چیزی برای دشمنان باقی نخواهند ماند. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Next Post

ارزش دلاری صادرات از مرز خسروی ۲۷ درصد رشد کرد

د ژانویه 30 , 2023
ناظر گمرکات استان کرمانشاه گفت: ارزش صادرات ۱۰ماهه سال‌جاری در گمرک خسروی رشد ۲۷ درصدی داشت.