Collecting Moments

Live life with no excuses, travel with no regret ! ! !

لزوم فرهنگ سازی در راستای کاهش مصرف وسایل  یکبار مصرف پلاستیکی

لزوم فرهنگ سازی در راستای کاهش مصرف وسایل یکبار مصرف پلاستیکی

معاون خدمات شهری شهرداری تهران بر لزوم ترویج و فرهنگ سازی در راستای کاهش مصرف کیسه‌ها، ظروف و محصولات یکبار مصرف پلاستیکی و جایگزین کردن مواد قابل بازیافت غیر پلاستیکی در تمامی مراکز وابسته به شهرداری تهران تاکید کرد.

لزوم فرهنگ سازی در راستای کاهش مصرف وسایل  یکبار مصرف پلاستیکی

به گزارش فارس، حسین نظری، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در سومین جلسه کمیته مصوبه «الزام شهرداری تهران به تغییر الگو و کاهش مصرف کیسه‌ها، ظروف و محصولات یکبار مصرف پلاستیکی و جایگزین کردن مواد قابل بازیافت غیر پلاستیکی در کلیه مراکز وابسته به شهرداری تهران» که با حضور سوده نجفی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، حلیا سادات حسینی سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار،صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی، فصاحت مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار، پیرحبشی، معاون فروشگاهی شرکت شهروند و… روز شنبه۹ اردیبهشت ماه برگزار شد، گفت: مصوبه ای که شورای اسلامی شهر تهران به شهرداری تهران ابلاغ کرده است، به معنای حذف پلاستیک نیست بلکه رویکرد ما در این موضوع کاهش و تغییر الگوی مصرف توسط شهروندان است.  نظری در ادامه افزود: یقین بدانید که هر چه کاهش مصرف کیسه‌ها، ظروف و محصولات یکبار مصرف پلاستیکی بیشتر شود و هر چه قدر تغییر الگو در این راستا بیشتر شود؛ موفقیت ما در این حوزه بیشتر نمود خواهد داشت. وی با اشاره به این که هدف ما در شهرداری تهران کسب رضاتیمندی حداکثری شهروندان است، اظهار کرد: استفاده از مشارکت شهروندان در این امر بسیار مهم و اساسی است، بنابراین باید با استفاده از ظرفیت های موجود در شهرداری تهران به دنبال فرهنگ سازی در این خصوص باشیم. نظری در ادامه افزود: بدون تردید برای فرهنگ سازی در این زمینه باید از خودمان شروع کنیم و با استفاده از تجربیات جهانی این موضوع را ترویج و گسترش دهیم. وی بر تشکیل مستمر این جلسات تاکید کرد و گفت: کاهش مصرف کیسه‌ها، ظروف و محصولات یکبار مصرف پلاستیکی و جایگزین کردن مواد قابل بازیافت غیر پلاستیکی در کلیه مراکز وابسته به شهرداری تهران از اهمیت بسیاری برخوردار است، لذا با جدیت این موضوع را دنبال کنید و با همدلی و همگرایی به وجود آمده در شهرداری تهران بدنبال راهکارهای اصولی و کاربردی در این خصوص باشید. گفتنی است در این جلسه مدیران سازمان میادین میوه و تره بار، زیباسازی و شرکت شهروند برنامه های پیش روی خود را در راستای کاهش مصرف کیسه‌ها، ظروف و محصولات یکبار مصرف پلاستیکی و جایگزین کردن مواد قابل بازیافت غیر پلاستیکی در کلیه مراکز وابسته به شهرداری تهران را ارائه دادند و در پایان این نشست مصوباتی به تصویب رسید. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Next Post

هشت پیشنهاد جمعیت جانبازان برای «نماز جمعه جریان‌ساز»/خطیب جمعه با خبر و تحلیل به آموزش نمازگزاران بپردازد

ی آوریل 30 , 2023
دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در بخشی از پیشنهاداتش به ائمه جمعه سراسر کشور خواستار پرداختن ائمه جمعه به خبر، تحلیل و گزارش جهت آموزش نمازگزاران شد.