Collecting Moments

Live life with no excuses, travel with no regret ! ! !

رشادت‌های مادر یک رزمنده، وقتی پسرش در خط مقدم جنگ بود

رشادت‌های مادر یک رزمنده، وقتی پسرش در خط مقدم جنگ بود

دلش برای فرزندش تنگ شده بود. هر چه به او گفتند خطر دارد، قبول نکرد. این مادر همراه با تعدادی از بسیجی‌ها راهی خط مقدم شد، اما وسط راه،‌ خمپاره‌های عراقی امان ندادند.

رشادت‌های مادر یک رزمنده، وقتی پسرش در خط مقدم جنگ بود

به گزارش گروه حماسه و مقاومت آموزش php،‌ مادر وقتی دلش برای فرزندش تنگ شود، حتی اگر نور دیده‌اش در قله هم قاف باشد، باز هم به دیدنش می‌رود و کسی جلودارش نیست. مانند مادر سردار محمدجعفر اسدی که در بحبوحه جنگ موقعی که فرزندش فرمانده تیپ ۳۳ المهدی (عج) بود، دل به دریا زد و با وجود خطر به خط مقدم رفت. روایت این حضور را به مناسبت روز مادر به روایت سردار سیدرحیم صفوی از فرماندهان سپاه در هشت سال دفاع مقدس می‌خوانیم: می‌خواهید عراقی‌ها بیایند من را بگیرند؟ مادر آقای جعفر اسدی به اهواز آمده بود و گفت: من می‌خواهم بروم پسرم را ببینم. گفتیم: خانم نمی‌شود. اصرار کرد که باید بروم. ما تعدادی بسیجی را با این خانم سوار یک مینی‌بوسی کردیم و آن‌ها از جاده وحدت به طرف آبادان رفتند. عراقی‌ها یکی، دو تا خمپاره زده بودند و راننده ترسیده بود و ماشین را نگه داشته بود. بسیجی‌ها هم پیاده شده بودند و روی زمین دراز کشیده بودند. هرچه فرماندهشان گفته بود بیایید سوار بشوید، این‌ها سوار نشده بودند. این مادر از مینی‌بوس پیاده شده و گفته بود: بچه‌های من خجالت نمی‌کشید؟ می‌خواهید عراقی‌ها بیایند من را بگیرند؟ شما آمدید با عراقی‌ها بجنگید؟! چرا این‌جوری روی زمین خوابیدید؟ ببینید من صاف ایستادم و هیچ خبری نیست؛ نه تیری می‌خورم، نه چیزی. صحبت آتشینی کرده بود و تمام بسیجی‌ها را سوار مینی‌بوس کرده و ماشین راه افتاده بود. مادر سردار اسدی یک شیرزن بود.

درباره این سردار بیش‌تر بدانید سردار محمدجعفر اسدی، اکنون مسؤول بازرسی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) ستاد کل نیروهای مسلح است. در سال‌های دفاع مقدس فرماندهی لشکر ۳۳ المهدی (عج) را بر عهده داشت. او متولد سال ۱۳۲۶ در روستای مهدی آباد شیراز است. سردار اسدی به دنبال مبارزات انقلابی به همراه خانواده خود به نورآباد ممسنی مهاجرت می‌کند. در آنجا با شهید محراب آیت الله مدنی که در آن شهر تبعید بوده است، آشنا می‌شود. با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار اسدی پیش از آنکه سپاه استان فارس شکل یابد، با حکم جواد منصوری مامور تشکیل سپاه نورآباد ممسنی می‌شود. با آغاز جنگ، اسدی به همراه نیروهای سپاه نورآباد به پادگان گلف می‌رود و مسؤولیت محور فارسیات را عهده‌دار می‌شود. پس از آن به قرارگاه کربلا می‌رود و با تشکیل تیپ‌های استانی، در تیرماه سال ۶۱ فرماندهی تیپ المهدی را از سردار علی فضلی تحویل می‌گیرد و تا پایان جنگ در این سمت باقی می‌ماند. او با حکم مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۸ به مدت ۱۰ ماه فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Next Post

فیلم| روز مادر ...

ج ژانویه 13 , 2023
فیلم| روز مادر …