Collecting Moments

Live life with no excuses, travel with no regret ! ! !

صف طویل تعمیر خودروهای مردم/ بی‌کیفیت‌ترین قطعات چینی به ایران می‌آیند؟

پس از صنعت خودرو، پوشاک و لوازم خانگی، حال نوبت به صنعت قطعه‌سازی رسیده‌است تا به تصاحب چینی‌ها در بیاید و بازار قطعه کشور با انبوهی از بی‌کیفیت‌ترین قطعات چینی اشباع شود.

صف طویل تعمیر خودروهای مردم/ بی‌کیفیت‌ترین قطعات چینی به ایران می‌آیند؟

نگارعلی_ «در یک ماه گذشته بیش از ۳ مرتبه به تعمیرگاه‌ رفتم؛ از تعمیرگاهی در شمال کشور گرفته تا استان البرز و تهران و امروز برای چهارمین بار قطعه نو از کار افتاد و کار من دوباره به تعمیرگاه کشیده شد. از همه جالب‌تر اما صحبت‌های مکانیک خطاب به من بود که گفت:” آقا به خدا ما خودمان هم نمی‌دانیم قطعه‌ای که استفاده می‌کنیم، چی هست و از کجا آمده.”»

آنچه در بالا خواندید، صحبت‌های یکی از مصرف‌کنندگان ایرانی خودرو بود که برای چهارمین بار در یک ماه گذشته به تعمیرگاه مراجعه کرده بود؛ به گفته تعمیرکاران، کیفیت پایین قطعات خودرو و خرابی‌های بی‌شمار، مصرف‌کننده ایرانی را کلافه کرده‌است و مردم و تعمیرکاران خودرو را به جان یکدیگر انداخته‌ است. واردات بی‌حساب و کتاب قطعات خودروی غیراصل به کشور، کیفیت پایین قطعات خودرویی که در داخل تولید می‌شوند و نبود ناظری دقیق برای سر و سامان دادن به بازار، منجر به آشفتگی بازار قطعات خودرو شده‌است و مصرف‌کننده ایرانی را به دردسر انداخته است.در عین حال باید توجه داشت در برخی موارد فروش قطعات دست دوم به جای قطعات نو، خطر بزرگی را پیش روی دارندگان خودرو قرار داده است و همین مساله سبب شده بسیاری نسبت به ایمنی خودروها هشدار دهند. با این حال در اینجا موضوع اصلی واردات قطعات بی کیفیتی است که با نرخ بالا به مشتری عرضه می‌شود اما کیفیت لازم را برای مصرف کننده ندارد.

جو را به جای گندم به مردم می‌فروشند

علیرضا نیک‌آیین، رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو، به خبرآنلاین گفت:« بدون هیچ نظارتی هر شخصی از خارج از کشور قطعه وارد کشور می‌کند؛ برچسب قطعات غیراصلی که وارد کشور می‌کنند را تغییر می‌دهند تا بتوانند مصرف‌کننده را فریب بدهند. از طرف دیگر بسته‌بندی قطعات را تغییر می‌دهند تا مصرف‌کننده نتواند اصل و یا غیراصل بودن محصول را تشخیص دهد. به عبارت دیگر جو را به جای گندم به مردم می‌فروشند. بازار قطعات خودرو در حال حاضر حساب و کتابی ندارد و هر شخصی هر قطعه‌ای که بخواهد وارد می‌کند و به دست مصرف‌کننده می‌دهد. تهیه قطعات اصلی در حال حاضر در بازار سخت شده‌است. قطعاتی اصل در بازار هستند اما به قدری تعداد قطعات غیراصل در بازار زیاد شده‌اند که پیدا کردن قطعات اصل سخت شده‌است.»

نیک‌آیین در ادامه با اشاره به این موضوع که تقاضا برای تعمیرات خودرو افزایش پیدا کرده‌است؛ گفت:« گفته می‌شود که فرسودگی خودروها ممکن است عاملی تعیین‌کننده برای خرابی مداوم خودروها باشد اما باید گفت که حتی اگر خودرویی ۵۰ سال کار کرده باشد، درصورتی که قطعات اصل بر روی آن کار شود، خودرو دوباره زنده می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

Next Post

آخرین وضعیت برگزاری بازی های لیگ را اینجا ببینید

ش آوریل 20 , 2024
مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: طبق آیین نامه ما نمی توانیم دیدارهای بیش از ۳ هفته پایانی مسابقات را همزمان برگزار کنیم و باید ببینیم شرایط تیم ها به چه گونه خواهد بود.