Collecting Moments

Live life with no excuses, travel with no regret ! ! !

قانونگذار اروپایی: اسرائیل بدون حمایت آمریکا نمی‌توانست در غزه نسل کشی کند

قانونگذار اروپایی: اسرائیل بدون حمایت آمریکا نمی‌توانست در غزه نسل کشی کند

یک قانونگذار منتقد پارلمان اروپا روز یکشنبه اروپا و آمریکا را شریک تل آویو در نسل کشی مردم در غزه دانست.

قانونگذار اروپایی: اسرائیل بدون حمایت آمریکا نمی‌توانست در غزه نسل کشی کند

به گزارش گروه بین‌الملل آموزش php، سیاستمداران و شخصیت‌های جهانی کماکان رژیم اسرائیل را بابت ادامه حملات به مردم فسلطین درغزه محکوم می‌کنند و آمریکا و اروپا را حامی تل آویو می دانند.  

به گزارش منابع خبری، «میک والاس» قانونگذار ایرلندی پارلمان اروپا روز یکشنبه در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: « اسرائیل بدون حمایت آمریکا و اروپا نمی‌توانست این نسل کشی را در غزه انجام دهد. طیف سیاسی آمریکا و اروپا  حامی پروژه استعماری شهرک نشینان صهیونیست هستند. این مایه شرمساری است و باید پاسخگو باشند.»

آمریکا از زمان آغاز حملات نظامی اسرائیل در غزه اصلی‌ترین حامی این رژیم بوده و با ارسال سلاح و حمایت‌های سیاسی به شعله‌ور کردن آتش جنگ کمک کرده است.

دولت جو بایدن در هفته‌های آغاز جنگ در برابر درخواست‌های مستمر برای کمک به برقراری آتش‌بس در غزه گفته بود که کاخ سفید تنها از «وقفه‌های جنگی» در غزه حمایت می‌کند و طرفدار آتش‌بس که می‌تواند به نفع حماس تمام شود نیست.

شمار رسمی کشته شدگان غزه توسط وزارت بهداشت فلسطین در منطقه تحت کنترل حماس روز یکشنبه از ۱۷۷۰۰ نفر گذشت. هزاران نفر مفقود شده‌ و گمان می‌رود زیر آوار کشته شده‌اند.

  این وزارتخانه اعلام کرد که حدود ۴۰ درصد از مرگ و میرها مربوط به کودکان بوده است. گروه‌های امدادی زنگ خطر را در مورد وضعیت غیر نظامیان در غزه  به صدا درآورده‌ و هشدار داده‌اند که این منطقه در آستانه شیوع بیماری‌ها و گرسنگی است. رئیس سازمان جهانی بهداشت نیز گفت که حملات اسرائیل به بخش مراقبت‌های بهداشتی غزه «فاجعه بار» بوده است و اینک که شرایط برای گسترش بیماری‌های مرگبار ایده آل است. اکثر ۲.۳ میلیون نفر ساکن غزه چندین بار مجبور به ترک خانه‌های خود شده اند. آژانس‌های سازمان ملل می گویند عملاً هیچ جای امنی برای رفتن وجود ندارد. پایان پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

Next Post

449 مورد حمله به مراکز درمانی در غزه

د دسامبر 11 , 2023
سازمان بهداشت جهانی بیش از 449 مورد حمله به مراکز درمانی در غزه و کرانه باختری را از ابتدای جنگ در تاریخ 7 اکتبر تایید کرد.