Collecting Moments

Live life with no excuses, travel with no regret ! ! !

هشدار نسبت به مسمومیت با قارچ‌های سمی

هشدار نسبت به مسمومیت با قارچ‌های سمی

کارشناس دفتر پایش و نظارت بر مصرف فراورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو نسبت به افزایش مسمومیت های ناشی از مصرف قارچ های سمی در فصل بهار هشدار داد .

هشدار نسبت به مسمومیت با قارچ‌های سمی

به گزارش خبرآنلاین، کارشناس دفتر پایش و نظارت بر مصرف فراورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو، به علایم و اقدامات موثر در مواجهه با مسمومیت ناشی از قارچ سمی اشاره کرد.

مهر در خبری نوشت: راضیه کشاورز ملکی گفت: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی شامل تهوع، استفراغ و اسهال به صورت تأخیری پنج تا ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هر چه سریع‌تر بیمار را به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها منتقل کنند.

وی ادامه داد: در مواردی که علائم گوارشی به صورت تأخیری با فاصله بیش از ۶ ساعت از مصرف قارچ خودرو، رخ دهد این دسته از قارچ‌ها سمیت به مراتب بیشتری دارند و در سال‌های گذشته منجر به نارسایی حاد کبدی و مرگ تعدادی از هموطنان شده‌اند.

به گفته کشاورز ملکی، انتقال سریع بیمار مسموم به یک مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها امکان درمان موفقیت آمیز را افزایش می‌دهد و هرگونه تأخیر در این امر سبب افزایش احتمال شکست درمان و حتی مرگ بیمار می‌شود.

وی افزود: با مشاهده علائم و نشانه‌های بالینی اولیه به ویژه از نوع تأخیری در فردی با سابقه مصرف خوراکی قارچ خودرو، از هرگونه خوددرمانی و درمان علامتی پرهیز کرده و بیمار را در اسرع وقت به بیمارستان منتقل کنید.

کارشناس دفتر پایش و نظارت بر مصرف فراورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: در صورت امکان، نمونه باقی مانده قارچ مصرف شده توسط بیمار را برای شناسایی کادر پزشکی در بیمارستان به همراه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

Next Post

این فرد به دلیل هتاکی به پیکر شهدای فراجا دستگیر شد/ عکس

پ آوریل 11 , 2024
فرد هتاک به پیکر شهدای فراجا دستگیر شد.