Collecting Moments

Live life with no excuses, travel with no regret ! ! !

پرداخت ۲ هزار همت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی و صنعتی کشور

پرداخت ۲ هزار همت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی و صنعتی کشور

مدیر‌کل دفتر محیط کسب‌و‌کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲ هزار همت منابع بانکی در اختیار بخش تولید کشور قرار بگیرد.

پرداخت ۲ هزار همت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی و صنعتی کشور

به گزارش آموزش php از شهرکرد، لیلا مردادی ظهر امروز در نشست با فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای که بین وزارت صمت، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی منعقد شده موضوع تامین مالی بخش صنعت به‌طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر‌کل دفتر محیط کسب‌و‌کار وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بر اساس بند یک تفاهم‌نامه مقرر شده که تا پایان سال ۲ هزار همت منابع بانکی در اختیار بخش تولید قرار گیرد.

وی ادامه داد: تا کنون بر اساس آمار هشت ماهه یک هزار همت پرداخت تسهیلات از طریق بانک‌های عامل صورت گرفته که طی آخرین جلسه‌ای که با بانک مرکزی داشتیم مقرر شد روند صعودی پرداخت تسهیلات به واحدهای متقاضی همچنان ادامه داشته باشد.

مرادی اضافه کرد: با ادامه این روند تا پایان سال پرداخت تسهیلات در بخش تولید نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: فرآیند اعطای تسهیلات بر اساس مراجعه متقاضی به بانک عامل و درخواست تسهیلات و سپس اعتبار‌سنجی فرد مورد نظر از لحاظ نداشتن چک برگشتی و بدهی انجام می‌شود.

رونق تولید در واحدهای نیمه فعال از محل بازار سرمایه

مدیر‌کل دفتر محیط کسب‌و‌کار وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: پرداخت تسهیلات از محل منابع بانکی و بازار سرمایه به منظور رونق واحدهای تولیدی و صنعتی نیمه‌فعال کشور در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: فرآیند تامین منابع مالی واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه‌فعال از محل بازار سرمایه که در واقع به صورت تاسیس یک صندوق تسهیلات سرمایه در گردش برای بخش صنعت پیشنهاد شده به صورت یک مدل مالی چند مرحله‌ای است که مرحله ترویجی و اطلاع‌رسانی آن به اتمام رسیده و اکنون در مرحله بررسی و کارشناسی قرار دارد و پس از نهایی شدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

Next Post

افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت برای ترافیک بین‌المللی است

چ ژانویه 3 , 2024
معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: افزایش ۳۴ درصدی تعرفه اینترنت برای ترافیک بین‌الملل است و برای ترافیک داخل افزایش قیمتی رخ نداده است.